La Diputació de Castelló recolza una moció contra la nova Llei de Protecció i Drets dels Animals

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana s’ha reunit aquest matí en el Palau de la Diputació de Castelló per a presentar la proposta d’una moció contra la nova Llei de Protecció i Drets dels Animals. En la trobada el delegat provincial de caça de la Federació, Pablo Molina, ha traslladat al president de la Diputació, José Martí, la necessitat de fer alguna cosa sobre aquest tema. “Com a entitat ens veiem obligats a sol·licitar a la Diputació que es posicione en contra d’aquest esborrany de llei que ataca directament al sector cinegètic i a la forma de vida als pobles”, afirma Molina.

Davant aquesta petició, el president de la Diputació proposarà als grups polítics representats en la institució provincial l’aprovació d’una declaració institucional en el pròxim ple. On se sol·licitarà la modificació de l’esborrany de l’avantprojecte de la futura Llei de Protecció i Drets dels Animals que impulsa el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, incorporant les al·legacions del sector de la caça.

Pablo Molina, com a delegat de la Federació, ha insistit en la necessitat d’una col·laboració  i un consens amb  els partits polítics per a, “sumar suport en defensa de l’activitat cinegètica i en la lluita per una forma de vida, que compta amb més de 12.000 adeptes a la província”. Per part seua, Martí ha destacat que l’avantprojecte de llei en el qual treballa el ministeri té afectació en l’àmbit rural i “en conseqüència, el lògic és que participen en la seua elaboració els agents que millor coneixen el territori”.

Per a la Federació, el fet que la Diputació present la moció a la resta de partits és “confirmar” el treball que realitza els últims anys en defensa del medi rural i de la defensa de la caça a la província de Castelló.
En la reunió també han sigut presents  els diputats de Desenvolupament Rural i Bombers, Santi Pérez i Abel Ibáñez, i el tècnic enginyer forestal de la Federació de Caça, Jorge Ortega.