La Federació de Caça acosta l’activitat cinegètica a una vintena de persones en la I jornada “Descobreix la teua afició”

Dissabte passat, 17 de juliol, es va desenvolupar en la localitat valenciana de Llíria la primera jornada de “Descobreix la teua afició”, organitzada per la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana i emmarcada en la campanya “Viu la caça” que està duent a terme en els últims mesos per a promoure el relleu generacional i impulsar l’activitat cinegètica entre els joves. Es tracta de la primera activitat que llança l’entitat amb la idea de mostrar in situ diferents modalitats de caça a persones que són alienes a l’activitat cinegètica, però que mostren interés per la seua pràctica.

El camp de tir de la localitat, gestionat pel Club de Caçadors “La Concòrdia”, va ser l’escenari triat per a la seua realització. A la cita van acudir més de 20 persones, xiquets i adults, amb l’objectiu de gaudir i conéixer de primera mà l’essència de la caça: redescobrir-se com a ésser humà, com a espècie, i connectar amb la naturalesa.

El delegat provincial de Caça amb Arc, José Ángel Cañadas, va ser l’encarregat de descobrir als futurs caçadors el món de la caça, la seua història i evolució des dels seus orígens. A més, va realitzar una demostració de caça amb arc mitjançant una experiència immersiva i els va ensenyar l’art de la falconeria amb una exposició d’ocells rapaços. “Els participants van tindre l’ocasió de descobrir, de manera demostrativa i participativa, modalitats de caça poc conegudes, com són el cas de la caça amb arc i la falconeria, que malgrat ser possiblement les modalitats més antigues la seua recuperació i pràctica semblen noves”, declara el delegat.

També, va destacar que “la nostra pretensió és donar a conéixer l’activitat venatòria, però especialment educar en la mateixa des de la responsabilitat i el respecte”.

Per part seua, Luis Guerrero, criador oficial especialitzat de la raça de gos “xarnego valencià”, va col·laborar en la jornada realitzant una exhibició de conill dent amb gossos. Prèviament, va exposar les principals característiques d’aquests cans així com les seues necessitats i cures durant tot l’any. “Mantindre una dula és un treball molt sacrificat per les cures i atencions que precisen els gossos, però sens dubte val la pena quan els veus com mouen la caça, treballen en equip i, sobretot, gaudeixen i ens fan gaudir de la muntanya”, exposa Guerrer. El xarnego valencià o també conegut com podenco valencià ha sigut recentment reconegut per la Reial Societat Canina d’Espanya com a raça i compta amb una gran capacitat per a la caça del conill.

“Una gran experiència per a iniciar-me en el món de la caça”

Gràcies a aquesta iniciativa, la Federació de Caça promou el relleu generacional en l’activitat cinegètica, i el seu compromís amb el medi ambient. “Aquesta jornada ha suposat un gran descobriment per a mi, ja que he aprés que la caça no és només un esport, sinó que també ajuda a l’equilibri natural de l’ecosistema. Poder gaudir de la naturalesa i contribuir a través de la caça era una cosa que desconeixia. Sens dubte, una gran experiència per a iniciar-me en el món de la caça gràcies a la Federació”, declara Alberto Crespo, participant de l’activitat i futur caçador.

El delegat provincial de València i president del club de caçadors “La Concòrdia” de Llíria, Francisco Gil, reconeix que “ha sigut tot un honor que aquesta primera jornada se celebre en el nostre club. Aquestes iniciatives són imprescindibles perquè la caça continue viva”.

Per part seua, el president de la Federació de Caça, Raúl Esteban, agraeix l’acolliment que ha tingut l’activitat entre dones i homes de totes les edats, i anuncia que estan previstes més jornades en altres punts de la Comunitat. “El nostre objectiu és que totes les persones interessades en l’activitat cinegètica, que no tinguen un pare o un familiar aficionat a la caça, puguen descobrir la seua afició”, manifesta el President.

Els interessats a acostar-se a l’activitat cinegètica poden emplenar el següent formulari i des de la Federació de Caça se’ls informarà de la pròxima data i lloc de l’esdeveniment.