La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana, és una associació privada sense ànim de lucre amb personalitat jurídica i capacitat d’obrar, la fi prioritària de la qual és la promoció, tutela, organització i control de les modalitats i especialitats esportives que tinga adscrites, dins del territori de la Comunitat Valenciana.

Correspon amb caràcter exclusiu a la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana, les següents funcions:

a) Qualificar, organitzar i, en el seu cas, autoritzar les competicions oficials del seu/s modalitat/és esportiva/s, així com autoritzar les competicions no oficials quan siga procedent.

b) Representar a la Comunitat Valenciana en les competicions esportives oficials del seu/s modalitat/és en els àmbits autonòmic i estatal.

c) Col·laborar amb la Direcció General de l’Esport en l’elaboració de la relació d’esportistes d’elit de la Comunitat Valenciana.

d) Col·laborar amb l’Administració autonòmica, per a la promoció de la seua modalitat esportiva en tota la Comunitat Valenciana.

e) Exercir la potestat disciplinària esportiva d’acord amb la Llei 4/1993 de l’Esport de la Comunitat Valenciana, les seues normes de desenvolupament i els presents Estatuts i Reglaments.

f) Col·laborar amb el Comité Valencià de Disciplina Esportiva, i executar les ordres i resolucions d’aquest.

g) Designar als esportistes de la seua modalitat que hagen d’integrar la selecció autonòmica. Per a això, tant els esportistes, com els clubs i altres persones i entitats federades, hauran de posar-se a la disposició de la federació quan siguen requerits.

h) Tutelar i emparar les noves modalitats o especialitats esportives que sorgisquen, i siguen aprovades per la Direcció General de l’Esport.

i) Assumir les modalitats i especialitats esportives que adscriga la Direcció General de l’Esport a la Federació.

j) Coordinar amb la federació o agrupació esportiva espanyola, la gestió de les seues respectives
modalitats o especialitats esportives.

També correspon a la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana amb caràcter no exclusiu les següents funcions:

k) Potenciar, conservar, defensar i fomentar la cria i educació de les races canines de caça.

l) Combatre amb tots els mitjans legals al seu abast el furtivisme i l’actuació contrària a la normativa vigent en matèria de Caça.

m) Representar a la Comunitat Valenciana en matèria cinegètica, tant a nivell Autonòmic, com a Nacional en les competicions esportives oficials de totes les modalitats de la Federació de Caça.

n) Potenciar la unió de tots els Federats a través de les pròpies Societats o Clubs Federats.

o) Establir una línia d’actuacions conjunta que afavorisca l’activitat cinegètica en tots els àmbits socials.

p) Fomentar, conservar, protegir i ordenar l’aprofitament de les espècies cinegètiques.

q) Col·laborar amb l’Administració Autonòmica en l’elaboració de l’Ordre General de Vedes i en els Plans Tècnics d’Aprofitament Cinegètic i els Plans Reduïts de Caça a nivell d’Associacions o Clubs.

r) Defensar els interessos dels nostres Federats davant de la societat en general.

s) Potenciar la formació i informació de tots els federats per mitjà de les Escoles de Caça i els cursos monogràfics sobretot tipus de temes d’actualitat cinegètica.

t) Promoure tot tipus d’actuacions de cara a la millora dels hàbitats i la fauna i flora silvestres.

o) Defensar tots els nostres sistemes de caça tradicionals dins del més pur sentit esportiu i conservacionista.

*v) Organitzar tota classe de proves, competicions on prevalga l’activitat cinegètica com a pur esport respectuós amb el mitjà i les espècies.

w) Potenciar tot tipus d’estudis cinegètics encaminats a la millora de les espècies i la seua adaptació al mitjà.

Informe de retribuciones de altos cargos