Cristóbal Jiménez i Beatriz Laparra han tornat a proclamar-se campions d’Espanya de Compak Sporting – GP FITASC

Participant per la Comunitat Valenciana, Rafael Insa es va proclamar campió de Veterans amb 161 plats, i en la categoria Sènior Julián Moreno va aconseguir la tercera posició amb 176 + 23 plats.

Dos anys després de l’últim campionat d’Espanya, Cristóbal Jiménez i Beatriz Laparra han tornat a proclamar-se campions de Compak Sporting del Gran Prix de Fitasc que s’ha celebrat aquest cap de setmana en el Camp de Tir gallec de Rio Sar, en Traç (la Corunya). Després de tres dies de competició, Cristóbal Jiménez va liderar la classificació seguit en el podi per Diego Martínez (La Rioja) i Gonzalo García (Castella i Lleó), amb 189 i 188 + 25 punts (després del seu desempat per la tercera plaça), respectivament, en aquesta prova que es va dur a terme en huit pistes.

En Dones, Beatriz Laparra (Castella-la Manxa) també va revalidar el títol reeixit en 2019 en Méntrida (Toledo), en aquesta XXIII edició organitzada per la Real Federació Espanyola de Caça en col·laboració amb FITASC, la Federació Galega de Caça, el Concello de Traç i el Club de Tir Rio Sar, on la gallega Rosa Mª Gerpe (162) i l’andalusa Jennifer Román (160) van aconseguir la segona i tercera posició.

En Nivell B, el navarrés Andrés Sánchez, el castellanoleonés Ricardo Pardal i el gallec José Manuel Torres, amb 188, 180 i 179, van ser els guanyadors de la categoria. I en Nivell C, David Yago (Castella el Gallimarsot), José Miguel Ángel Román (Catalunya) i Manuel Carrasco (Andalusia) amb 178+23, 178+19 i 170, es van pujar al podi d’aquesta categoria.

Fabián Romero (Castella-la Manxa) i Alejandro Romero (Andalusia) són els nous campió i subcampió d’Espanya en categoria Júniors, en aconseguir 179+21+5 i 179+21+4 plats, enfront dels 169 encerts d’Eduardo Crespo (Andalusia), que li van valdre la tercera plaça d’aquesta categoria.

En categoria Sènior, el tirador andalús Antonio Montes va superar a la resta de participants, imposant-se amb 184 plats a Jesús Lujan i a Julián Moreno, amb 176+23 plats.

Els 161 plats de Rafael Insa (Comunitat Valenciana) li van col·locar en la primera posició de Veterans, ocupant la segona i tercera plaça, després del desempat a 25 plats, el basc Francisco J. Portuburu (157) i el madrileny Francisco Allèn (156). I en categoria Màster, Javier Ayarza (Euskadi) amb 152 blancs, José Seguí (Castella-la Manxa) amb 144 plats i Ángel Mosquera (Galícia) amb 138 punts, van ser els flamants guanyadors de la tirada.

En Iniciats, el representant murcià, Juan Vicente Llorens, amb 176 blancs, va ser el líder de la prova, seguit per l’andalús Abel Maíllo (167) i el gallec José Manuel Fernández (164+20).

Quant a Tir Adaptat, el gallec Artemio Formoso, amb 157 plats, va aconseguir el títol de Campió d’Espanya, en superar al basc Rufino Mendía i al castellà-lleonés Francisco J. Muñoz, que han aconseguit la segona i tercera posició de la seua categoria amb 144 i 139, respectivament.

EQUIPS

Castella-la Manxa es va alçar amb la primera posició en Equips Autonòmics amb 576 punts, gràcies als plats encertats per Cristóbal Jiménez, Pedro Vergara i Jesús Gracia. El segon en el rànquing va ser l’equip d’Andalusia, integrat per José Manuel Rodríguez Andújar, Juan Valero i Francisco Piña, amb 540 blancs, i la tercera posició va recaure en l’equip navarrés gràcies als 537 plats que van aconseguir Andrés Sánchez, Miguel Lucea i Josetxo Ariz.

En Equips Clubs, Stop Almansa, compost per Beatriz Laparra, Cristóbal Jiménez i Pedro Vergara, amb 538 plats, va ser el primer classificat seguit del Club de Tir Font de la Devesa, integrat per Jesús Gracia, Federico V. Pérez i José Antonio Priego, amb 538, i Club de Tir Rio Sar, format per Antonio Iglesias, Daniel Cebreiro i José Manuel Torres, amb 537 punts.

El premi a l’esportivitat, atorgat per Mutuasport, ha sigut per a José Luís Sánchez Mancebo, per la seua àmplia i incansable trajectòria esportiva i organitzativa durant dècades que porta vinculat a la Federació Galega de Caça i al Club de Tir Rio Sar.