El club de caça «El Molón» de Camporrobles pateix vandalisme en el seu delimitat

El club de caça “El Molón” de Camporrobles porta anys patint vandalisme en el seu delimitat. En els dos últims mesos, quatre vegades han començat el dia destrossats, a pedrades, diversos abeuradors instal·lats per a proveir a la fauna silvestre. “És una situació insostenible, ja que en el delimitat tenim més de 100 punts d’aigua i no podem controlar-los tots diàriament”, explica Antonio Lorenzo Romero, secretari del club.

La zona més afectada és “El molón”, un territori situat prop de la micro reserva natural de la localitat, on viuen nombroses espècies no cinegètiques com el gat muntés o l’àguila. “El nostre únic objectiu és ajudar a tota la fauna silvestre a subsistir i poder perpetuar les diferents espècies que habiten en les nostres muntanyes”, declara Romero.

A més de l’ompliment i manteniment dels abeuradors, la societat s’encarrega de realitzar sembres i ompliment i neteja de basses. “Totes aquestes accions que realitzem de manera altruista són desconegudes per gran part de la societat, és per aqueixa raó que succeeixen aquest tipus d’actes vandàlics on els animals són els primers damnificats”, conclou Javier García, president de la societat.

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana, lamenta el succeït i insta les autoritats a sancionar aquestes actuacions per a evitar la seua recurrència. A més, mostra tot el seu suport al club de caça “El Molón” de Camporrobles i a tots els clubs federats que pateixen actes vandàlics, posant a la seua disposició tots els serveis i recursos necessaris per a acabar amb aquesta xacra.