La Federació de Caça aconsegueix que les Corts reconeguen la funció dels gossos de caça en la Llei de Benestar Animal

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana va aconseguir que les Corts Valencianes inclogueren ahir – amb la votació del PSPV i el suport del PP i Ciutadans- la seua proposta de reconéixer la funció dels gossos de caça i altres animals amb necessitats i activitats específiques en la llei de Benestar autonòmica.

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana va ser l’única entitat en defensa dels caçadors que ahir va ser present durant la sessió de la Comissió per al debat i votació del dictamen, moment crucial en el qual es decidia sobre el futur de la caça en la Comunitat.

Lorena Martínez, presidenta de la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana, destaca que “s’ha fet un pas molt important, han sigut mesos d’intens treball i seguirem molt pendents fins a aconseguir tirar avant a la Comunitat Valenciana una llei que entenga i defense els interessos de la caça”. El text continua la seua tramitació fins a rebre el vistiplau del ple de les Corts.

El mes de setembre passat la Federació de Caça va conéixer el contingut de les esmenes al projecte de Llei de Benestar Animal autonòmic, que d’haver tirat avant impossibilitarien l’exercici de la caça. Des de de aqueix moment, l’entitat s’ha reunit amb tots els partits polítics per a plantejar una proposta alternativa que oferisca les suficients garanties jurídiques per a reconéixer la funció específica dels gossos de caça de la llei de Benestar animal, proposta que es va presentar conjuntament amb *AVA-*ASAJA i La Va unir, principals associacions agrícoles i ramaderes del nostre territori.

Lorena Martínez ha destacat, que “l’única cosa que preteníem és poder continuar realitzant la nostra activitat amb normalitat, conforme als paràmetres i la normativa cinegètica que ens regula, més encara en l’escenari de superpoblació de conills i animals de caça major que afecta la nostra comunitat, i on la caça és fonamental per a regular les poblacions i evitar danys a l’agricultura, accidents de trànsit i transmissió de malalties, entre altres coses”. Però no sols nosaltres, també volíem garantir que tingueren seguretat jurídica totes aquelles persones que exerceixen activitats específiques amb animals, com els gossos de rescat, seguretat, guia per a invidents, pasturatge, *zooterapia, etc., i que amb l’anterior text no hagueren pogut realitzar aquestes funcions socials tan importants”. D’altra banda, també va destacar que “això no significa ni molt menys que els gossos queden desprotegits, perquè fora de l’exercici de les seues funcions específiques, als gossos se’ls aplica la llei com a la resta d’animals, i a més nosaltres som els principals interessats en el benestar dels nostres companys, que la Federació fomenta permanent”.

A més, qüestions com l’esterilització obligatòria, la prohibició de criar o la consideració de delicte si durant l’activitat el gos patia alguna lesió, s’han aconseguit modificar, a proposta de la Federació.