Més de 1200 kg de residus recollits, gràcies a la iniciativa del club de caçadors d’Alfafar i l’Ajuntament

El club de caçadors d’Alfafar i l’Ajuntament del municipi van realitzar el diumenge 9 de maig una jornada de voluntariat ambiental per a recollir residus plàstics en la marjal que pertany al terme municipal d’Alfafar.

A causa del confinament, aquest espai protegit està cada vegada més freqüentat per esportistes i vianants que fugen de la capital, i troben en l’Albufera un espai on gaudir de l’aire lliure. La conscienciació és imprescindible per a evitar que es generen residus que afecten la flora i fauna del lloc: “Del parc natural gaudim tots i l’objectiu és mantindre’l net. El fem s’acumula sobretot en les séquies, de les séquies passa l’albufera i de l’albufera a la mar”, va declarar Jorge Zaragoza, President del club de caçadors d’Alfafar.

En total van acudir més de 80 assistents, en la seua majoria xiquets acompanyats amb els seus pares. Durant les quatre hores que va durar la iniciativa es van recollir en les principals séquies més de 1200 quilos de residus que van ser reciclats en l’ecoparc. “Estem molt orgullosos de l’acolliment que ha tingut la iniciativa i recomane a tots els clubs que la realitzen en els seus delimitats. Els caçadors estem sempre disposats a contribuir pel medi ambient i hem de donar exemple a la societat”, va proclamar el President.

Es tracta de la primera vegada que el club de caçadors d’Alfafar se suma a aquestes jornades. La junta directiva del Club es va encarregar de realitzar els grups de voluntaris, guiar-los per les séquies i recollir les deixalles de les zones més inaccessibles. “Mínim cada dos anys s’haurien de realitzar aquestes jornades per a evitar que el fem s’acumule. Nosaltres hem tingut la iniciativa, però la resta d’associacions i clubs haurien de solidaritzar-se i contribuir a la preservació de l’Albufera”, va expressar Carlos Salcedo, Vicepresident del club.

Aquestes jornades de neteja, a més de reduir el fem dels espais naturals, són imprescindibles per a conscienciar a la població de la necessitat de cuidar i respectar el medi ambient. “De nosaltres depén que les nostres mars i muntanyes estiguen lliures de plàstics, cada aportació compta”, va concloure el President.