Tonet Ordiñana, jugador professional de pilota valenciana i caçador

Tonet Ordiñana, un jove genovés de 22 anys, és jugador professional de pilota valenciana -actual campió Individual de Raspall-, i caçador. La tradició de jugar a la pilota valenciana li ve de família, el seu avi i besavi van practicar aquest esport, i el seu pare també va ser un gran “raspaller”. En canvi, l’afició per la caça li va sorgir per casualitat, un enamorament sobtat, ja que cap conegut seu la practicava.

Gràcies al seu entusiasme i passió per l’activitat cinegètica, amb 12 anys va aconseguir que el seu pare li regalara la seua primera gossa: “Al principi el meu pare no em va prendre de debò, però li vaig demostrar el meu compromís anant-me a la muntanya amb caçadors experimentats i interessant-me per l’activitat”. Ara, 10 anys després, ja té una dula de 8 podencos eivissencs i charnegos: “La caça és una afició molt bonica, estar en contacte amb la naturalesa, els animals, i sobretot l’amistat i la companyonia que fas caçant és indescriptible”, afirma el jove caçador.

Tonet combina l’esport de pilota valenciana amb la caça i els estudis de formació superior: “Entrene dues hores al dia i la resta del temps el dedique a cuidar a les meues gosses, eixir a caçar a la muntanya i estudiar. A vegades, quan tinc un partit molt important, em vaig a la muntanya a desconnectar i la veritat que em relaxa molt i m’ajuda a preparar-me per a la trobada”.

Caçar en la modalitat de conill amb gossos i sense arma, també coneguda com a caça al garrot, és tot un art. “Criatura als meus propis gossos i des de cadells estic ensenyant-los; primer ordres bàsiques i després a eixir a la muntanya i que facen equip. Són gossos molt expressius, quan veuen un conill bateguen, salten, el marquen amb les orelles i la cua, i segueixen el seu rastre. Veure a aquests gossos caçant és un espectacle”, assegura Tonet.

Compartir aquesta afició amb els seus dos millors amics i gaudir al costat d’ells de la naturalesa és una de les coses que més valora de la caça: “Jo aconsellaria als joves que vagen a una jornada de caça, si van segur que els encanta. És un esport molt bonic en el qual hi ha moltes modalitats de caça i totes tenen en comú que estàs en la naturalesa, amb els animals i envoltat de companys que comparteixen la teua passió”.

Club de caçadors “El Teixó” de Genovés

El club de caçadors “El Teixó” de Genovés, al qual pertany Tonet, és un vedat que aposta pels joves caçadors. Actualment, el 40% dels seus socis tenen menys de 35 anys. El President del club, Rafael Vila, fomenta el relleu general mitjançant activitats dirigides als xiquets en els quals se’ls ensenyen les diferents classes de fauna i flora que hi ha en la muntanya, a emplenar menjadores i abeuradors, construir majanos per als rosegadors, etc. “Aquestes accions són necessàries per a mostrar-los als xiquets que la caça també és compartir l’amor pels animals i la naturalesa i que tinguen interés per practicar l’activitat”, explica Rafael.

El testimoniatge de Tonet Ordiñana forma part de la nostra campanya “caçadors amb història” per a donar visibilitat a caçadors federats que inspiren amb els seus testimoniatges de vida, de superació i sacrifici. “L’afició de la caça no és impediment per a practicar altres esports, són totalment compatibles”, afirma el jove pilotari.

Des de la Federació de Caça s’aposta pels joves i el nostre major desig és que s’unisquen a l’aventura de l’activitat cinegètica. La història de Tonet pot servir d’exemple per a molts altres joves que estan interessats a iniciar-se en la caça, però no saben on acudir o a qui preguntar. Totes les persones interessades poden contactar-nos per Whatsapp a través del nostre número 654 208 714 o enviar un correu electrònic a comunicacion@federacioncazacv.com Viu la caça juntament amb la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana!

Podeu veure el vídeo de l’entrevista ací