Un or i dos bronzes per a la Comunitat Valenciana en el Campionat d’Espanya de Maneto, Podenco Andalús i Orito

Èxit valencià en els Campionats d’Espanya de Maneto, Podenco Andalús i Orito, celebrat en Baeza (Jaén), en el qual els representants de la Comunitat Valenciana han aconseguit un or i dos bronzes. “Nela del Tributillo”, de Manuel Sebastián es va imposar en la categoria de Manetos i es va alçar amb el primer lloc; “Cañera”, de Sergio Asensio, va aconseguir el bronze en la modalitat de Podenco Andalús; i Duna, de Cristian Carrasco, es va fer amb el tercer lloc en Podenco Orito Español.

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana continua celebrant títols en les competicions nacionals. El passat cap de setmana els representants de la Comunitat van aconseguir una medalla d’or en Maneto i dues medalles de bronze en Podenco Andalús i *Podenco Orito Español, respectivament. Una gran notícia per a l’entitat, els assoliments de la qual se sumen a la recent proclamació d’Enrique Martín com a Campió d’Espanya de Caça Menor amb Gos 2022 i de Javier Solsona com a Subcampió d’Espanya de Becades.

Manuel Sebastián té molt a agrair a la seua gossa *Nela, amb la qual va aconseguir alçar-se amb l’or en la categoria de Maneto. “És una gran satisfacció veure recompensat el treball de la gossa, ja que en aquesta prova es jutja i es valoren les seues qualitats per a l’acompliment de la caça”, reconeix el nou campió d’Espanya, després d’una temporada que ha qualificat de “bona, en la qual ha pogut eixir a la muntanya amb regularitat”. Agraeix el suport dels seus familiars i amics, “que sempre m’estan animant i als qui moltes vegades els lleve temps per a dedicar-li-ho a la caça”, i també al seu amic Santos, “pels seus anys de dedicació a la raça i per fer-me arribar aquesta meravellosa gossa; al meu germà, que comparteix afició amb mi; a Sergio, sens dubte , per estar sempre amb mi caçant i ser partícip de tots els campionats en els quals he participat”.

Després de la medalla de plata en 2018, plata en 2019 i bronze en 2021, ha arribat l’anhelat or per a la seua gossa, “Nela del Tributillo” que, segons posa de manifest Sebastián, “va arribar a casa amb 4 mesos i ha sigut campiona d’Espanya als 12 anys, la qual cosa demostra que els caçadors cuidem i respectem als nostres companys de caça fins a la fi dels seus dies”. I afig: “ara que està tan actual el tema de la llei de benestar animal i ens acusen constantment d’abandonar suposadament als gossos de caça quan són vells”.

Sobre com va discórrer la jornada, assenyala que el clima va “ser estupend”, amb un ambient “insuperable d’amistat, admiració i companyonia entre els companys”. “Va ser una prova fantàstica on tots, tant els participants com el públic en general van poder gaudir del treball dels gossos”. “M’agradaria donar la meua enhorabona al vedat de Baeza, a l’Ajuntament, a la Federació Andalusa de Caça i a Juan Beltrán, artífex d’aquest meravellós campionat per la seua gran dedicació i interés fins al més mínim detall”. A més, en 2018 també en el delimitat de Baeza, Nela va aconseguir també el subcampionat d’Espanya, la qual cosa fa que porte aquesta localitat “sempre en el cor”.

“Cañera”, de Sergio Asensio, bronze en Andalusos

Per part seua, “Cañera”, de Sergio Asensio, va aconseguir el tercer lloc en andalusos. Un resultat del qual se sent “molt orgullós” ja que era la primera vegada que concursava en aquesta modalitat, de la qual va destacar l’alt nivell de tots els participants. “Després de tant de treball en el camp i molt sacrifici arriba la recompensa”, subratlla Asensio, qui encara no es creu haver aconseguit el bronze en un terreny “bastant dur” amb zones de rierols i esbarzers que dificultava el desenvolupament de la prova.

Fent repàs de com es va iniciar en la caça, agraeix la seua afició al seu avi i també al seu pare per transmetre-li aqueixa passió que espera que continue també la seua filla perquè “és un estil de vida molt bonic, el poder passar temps junts i gaudir del camp i els nostres animals, que són el més important i els qui ens fan gaudir del que més ens agrada. Sense ells la caça no seria possible”. Asensio reconeix que els seus majors suports “han sigut i són els meus amics caçadors, ens agrada gaudir del podenco andalús i ens recolzem molt. Un d’ells és José Fernández *Femenia, qui em va introduir en el món de la competició, sense ell no haguera arribat al podi”.

“Vull agrair a la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana tot el suport i a la Federació Andalusa i al vedat de Baeza per organitzar aquests campionats”. “L’any que ve, si tinc la sort d’anar passant de proves, ens tornarem a veure”, avança Asensio.

Duna, de Cristian Carrasco, tercer lloc en Oritos

El bronze en Oritos se’l va emportar Duna, de Cristian Carrasco, qui recorda pujar dissabte passat al podi “molt emocionat i il·lusionat i molt orgullós de la meua gossa”. “Veure’m al final de la temporada de caça amb un bronze em va fer sentir molt satisfet per tot el treball i la dedicació que porta aquest esport”, reconeix.

Carrasco va començar en la caça a l’edat de 7 anys, quan acompanyava al seu pare al conill amb gossos xarnegos. “Ell és el meu mentor, qui em va iniciar en aquest món i del qual he aprés tot. El meu altre pilar és Josevi Espert, el meu company de caça i gran amic, suport incondicional en el dia a dia i a l’hora de competir”, afirma aquest caçador que ja amb 14 anys va començar a treballar amb els seus propis gossos i actualment compta amb podencos andalusos i oritos.

Carrasco es va endinsar en el món de la competició en el 2016. Ja en el 2021 va arribar a la final de *podenco andalús i *maneto en Villarejo de *Salvanés, on va aconseguir la desena plaça amb una *podenca andalusa. “M’agradaria agrair a l’organització, al vedat i a les federacions el treball i esforç realitzat per a poder gaudir de dies com aquest”, conclou.