Celebrat el Campionat Autonòmic 2021 de Caça amb Podenco en la localitat valenciana d’Alborache

Diumenge passat es va celebrar en el municipi d’Alborache el Campionat autonòmic de podenco xarnego, eivissenc i andalús. El delimitat va destacar per la seua duresa, més tenint en compte les pluges del dia anterior, que van confirmar la gran qualitat i estat de forma dels participants i els seus cans.

Els primers classificats en la modalitat de Podenco Xarnego van ser Eusebio Sainz Herrera i el seu fill Eusebio Sainz Sainz, seguits de Sergio Vela i Luis Guerrero, i en tercer lloc Óscar Fuster “Tano”.

En la modalitat de Podenco Eivissenc, el primer classificat va ser Arturo Valles, en segona posició va quedar Juan Carlos Peris, i en tercer lloc Juan Jesús Sales i Adrián Sanz. Aquests tres participants han sigut classificats per a representar a la Comunitat Valenciana en el Campionat d’Espanya de Caça amb Podenco Eivissenc, del qual sabrem dates i localització pròximament.

Finalment, en la modalitat de Podenco Andalús, va quedar com a primera classificada la gossa de nom “Crema”, de José Fernández, proclamant-se campió de la Comunitat Valenciana de Podenco Andalús. Posteriorment, en segon lloc, va guanyar la gossa “Rumba” de Pablo Muñoz, i en tercer lloc, el gos “Bitla” d’Asensio García. La resta de classificats per al Campionat d’Espanya es comunicarà quan la Real Federació Espanyola de Caça oficialitze el nombre de places que corresponen a cada autonomia. El Campionat d’Espanya 2021 de Caça amb Podenco Andalús se celebrarà el 31 d’octubre en Villarejo de Salvanés (Madrid).

Aprofitem l’ocasió per a agrair tant a tota la Junta Directiva del Club de Caçadors d’Alborache, per cedir-nos el seu delimitat, com als seus membres que van intervindre en el campionat en qualitat de jutges i guies. També, reconéixer als jutges de la modalitat de podenco andalús Jesús Antonio Burgueño Zapata, Santiago Arribas Caballero i Joaquín Miguel Gómez Jiménez. Igualment, agraïm a Pinsos Arcàdia pel seu suport i la seua col·laboració per a la celebració d’aquesta prova.