Mutuasport reedita el Manifest de la Munteria, coincidint amb el 50 aniversari de la mútua

El Manifest de la Munteria és un document en el qual es recopila totes les normes bàsiques i ètiques de bon comportament del caçador/esquivador. Moltes d’elles, són normes de seguretat que tots els participants han de seguir rigorosament. Organitzadors de munteries, capità de munteria, rehaleros, esquivadors, traginers, postors, etc…

La presentació del Manifest, que va tindre lloc dimarts passat 19 d’octubre, a l’Hotel NH COLLECTION EUROBUILDING a Madrid. Va comptar amb l’assistència del Consell d’Administració de Mutuasport i la Junta Directiva del Real Club d’Esquivadors.

Aquesta presentació era a càrrec de:

José María Mancheño Luna – President de Mutuasport i President de la Federació Andalusa de caça.
Senyor Sr. Alonso Álvarez de Toledo (Marqués de Villanueva de Valdueza) –coautor del Manifest i President de la Junta Nacional d’Homologació de trofeus de caça.
Sra. Carmen Basarán – President del Real Club d’Esquivadors.
Pedro González de Castejón: coautor del Manifest.
Francisco León: Presentador del Programa de Televisió Caça i Pesca.

Aquesta nova reedició del Manifest ha sigut realitzada gràcies a Mutuasport, s’han efectuat canvis substancials tant en el text, actualitzant-lo a les noves normatives vigents(realitzat per la taula de treball del Manifest de la Munteria) com en la imatge.

Però tornen a confiar en el gran il·lustrador, Javier Barcaiztegui (BARCA), que aconsegueix plasmar amb enginy i humor, instants divertits en els seus dibuixos cinegètics. A més, s’ha retut homenatge amb una il·lustració de Barca, a un dels coautors del Manifest Sr. Francisco León Jiménez (q.e.p.d.) que gràcies a la seua gran faena va fer possible aquesta guia que ara és referent en el sector de la caça.

El Manifest de la Munteria que va ser impulsat a l’octubre de 1994, inicialment per la Delegació Espanyola del Consell Internacional de la Caça i de la Conservació de la Naturalesa (CIC), la Federació Espanyola de Caça, la Junta d’Homologació de Trofeus de Caça i el Real Club d’Esquivadors, afegint-se posteriorment l’Associació de Productors de Caça (Aproca), en les seues diferents versions autonòmiques.

Hui més que mai la unió de tots els caçadors és més que necessària per a crear projectes com el que es va presentar ahir a Madrid i defensar així la caça.

Podran gaudir de la seua lectura a la biblioteca cinegètica en línia i gratuïta de Mutuasport: https://www.mutuasport.com/biblioteca