La Federació de Caça i la Federació de Muntanya es reuneixen per a abordar la problemàtica de les interferències de totes dues activitats en la muntanya

La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana s’ha reunit amb la Federació d’Esports de Muntanya i Escalada de la Comunitat Valenciana (FEMECV) per a trobar solucions a les interferències de totes dues activitats en la muntanya i col·laborar a nivell tècnic per a evitar la problemàtica.

La presidenta de la Federació de Caça, Lorena Martínez, ha traslladat a Carlos Ferris, president de la FEMECV, la importància de la realització de batudes per a reduir la sobrepoblació de senglar, que suposa a l’esforç dels clubs de caçadors per a solucionar el problema. Per això, ha insistit en la importància de respectar la senyalització de les batudes, autoritzades totes elles per l’Administració, principalment per motius de seguretat, però també per la despesa que suposa la seua organització i desenvolupament.

Totes dues federacions van mostrar la seua bona disposició a col·laborar i s’ha acordat treballar a nivell tècnic la millora dels processos perquè es puguen planificar les competicions i recorreguts, tenint en compte també l’extensió i les condicions del terreny on es realitzarà. D’aquesta manera i amb l’antelació suficient, no interferiria en les jornades de caça i els clubs podrien complir amb el pla tècnic d’ordenació cinegètica.

A més, s’incidirà en la comunicació perquè els usuaris de la muntanya tinguen una informació més completa sobre com han de preparar-se i informar-se abans d’anar a la muntanya i conéixer la senyalització.