La Federació de Caça rep de la Fundació Artemisan una formació sobre el Projecte ‘Tords’

Carlos Sanchez i José Antonio Torres, tècnics de la Fundació Artemisan, han fet una xerrada formativa als professionals de la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana per a fer un balanç i analitzar l’evolució del projecte ‘Tords, monitoratge, seguiment i gestió sostenible dels tords a Espanya’ i el desenvolupament de l’Observatori Cinegètic durant els últims mesos.

En la seua intervenció, des de la Fundació Artemisan han agraït la implicació de la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana en el projecte ‘Tords’. Javier Sagreras, enginyer de la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana, està dedicat en exclusiva a projectes científics de la Fundació Artemisan relacionats amb l’activitat cinegètica i d’especial rellevància per a aquesta comunitat.

En ‘Tords’ estan col·laborant tant vedats com caçadors federats voluntaris per al monitoratge d’aquesta espècie. Un projecte de ciència ciutadana que ha donat lloc a una xarxa de col·laboració entre caçadors i científics, a través de la que els caçadors comparteixen les seues dades de comptatges i captures de l’espècie, mentre que els científics s’encarreguen de l’anàlisi i recopilació d’aquestes dades, sempre de manera confidencial.

Es tracta d’una iniciativa posada en marxa per Mutuasport Assegurances Esportives, dins de la seua aposta per potenciar el coneixement científic en l’activitat cinegètica, amb la col·laboració de Fundació Artemisan, la Real Federació Espanyola de Caça (RFEC) i les seues federacions autonòmiques, la Unitat d’Investigació en Recursos Cinegètics i Piscícoles de la Universitat de Còrdova i l’Associació de Zorzaleros Espanyols.

Tot caçador que estiga interessat a col·laborar amb l’Observatori Cinegètic pot fer-lo en www.observatoriocinegetico.org. Més informació en info@observatoriocinegetico.org o Whatsapp: 628 491 716